Haber

Bakan Karaismailoğlu, “Ulaşınca Başlar Fotoğraf Yarışması Ödül Töreni”ne katıldı Açıklaması

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’nin turizme katkı sağlayacak demir yolu yatırım planları olduğunu belirterek, Doğu Ekspresi’ni hudut ötesine götürmek istediklerini, Orient Express gibisi trenlerin gelecek yıllarda kesinlikle raylarda görüleceğini bildirdi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı himayesinde TCDD Nakliyat AŞ Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen “Ulaşınca Başlar Fotoğraf Yarışması Ödül Töreni”, The Ankara Otel’de gerçekleştirildi.

Karaismailoğlu, burada yaptığı konuşmada, toplantı öncesi Atatürk Kültür Merkezi (AKM)-Gar-Kızılay Metro Hattı’nın Gar İstasyonu’nda incelemede bulunduklarını ifade ederek, burayı 2023 başında hizmete alacaklarını söyledi.

Dünyada demir yolu sektörünün 1830’lu yıllarda Sanayi İhtilali ile başladığını hatırlatan Karaismailoğlu, 166 yıllık geçmişiyle Türkiye’nin bu alanda dünyada ilk sıralarda gelen ülkelerinden biri olduğunu kaydetti.

Karaismailoğlu, Cumhuriyet’in birinci yıllarında “Yurdu demir ağlarla örme” vizyonu çerçevesinde büyük çalışmalar gerçekleştirildiğini fakat 1950-2002 devrinde demir yolu yatırımı yapılmadığını hatta mevcut sınırların dahi korunmadığını anlattı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde demir yolu sektöründe önemli işler yaptıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, “Bugün, hızlı trenle buluşan 8 şehrimiz var, hedefimiz bunu 52’ye çıkarmak. 2002’de son derece yetersiz ulaşım altyapısı vardı. İlk olarak kara yolu altyapısına önem vererek yüzde 65 kara yolu ağırlıklı bir yatırım döneminden sonra Anadolu’nun her bir tarafında üretim ve hareketlilik arttı. Vatandaşlar kendi memleketinde çalışmaya başladı.” dedi.

Karaismailoğlu, hava yolu kesiminde de altyapılarını tamamladıklarına dikkati çekerek, bundan sonra demir yolu yüklü bir yatırım devrine girdiklerini lisana getirdi.

Lojistik merkez sayısı 13’ten 26’ya çıkacak

Türkiye genelinde 4 bin 500 kilometrelik demir yolu yatırımlarının devam ettiğini belirten Karaismailoğlu, Bursa-Ankara ve Ankara-İzmir çizgilerinde hummalı çalışmalar olduğunu söz etti.

Karaismailoğlu, Ankara-Sivas Süratli Tren Hattı’nı ise Nisan 2023’te açacakları bilgisini vererek, şu anda mevcut demir yolu ağını 13 bin kilometre düzeyinden 2053’te 28 bin kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.

Demir yollarının, emisyonların ve üretimdeki lojistik maliyetlerinin düşürülmesi açısından da çok değerli olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, organize sanayi bölgeleri (OSB) ve limanları iltisak sınırlarıyla birbirine bağlamaya yönelik yatırımlarının sürdüğünü söyledi.

Karaismailoğlu, lojistik merkez faaliyetlerinin de sürdüğüne dikkati çekerek, lojistik merkezlerin sayısını 13’ten 26’ya çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.

Demir yollarında taşınan yolcu sayısının 19,5 milyondan 2053 yılında yıllık 270 milyona çıkacağını öngördükleri bilgisini veren Karaismailoğlu, “Geçen yıl demir yoluyla 38 milyon ton yük taşımıştık. Yapacağımız yatırımlar sonucunda demir yollarında yük kapasitesini 448 milyon tona çıkarmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.

Turistik Doğu Ekspresi yeni seferlerine başlıyor

Karaismailoğlu, Orta Koridor’un kapasitesinin ve veriminin artırılmasına yönelik komşu ülkelerle önemli görüşmeler yaptıklarını ve çalışmalar yürüttüklerini anlattı.

Turistik Doğu Ekspresi’nin de yeni seferlerine başlayacağını vurgulayan Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“İnşallah önümüzdeki yıllarda Doğu Ekspresi’ni buradan Bakü’ye, Kazakistan’a ve daha ötesine kadar uzatabilecek politikalar geliştirilecektir. Aynı şekilde yıllar önce Paris’ten kalkıp İstanbul’a gelen Orient Express gibisi trenleri önümüzdeki yıllarda kesinlikle raylarımızda göreceğiz. Zira, gereksinim kapasite sıkıntısı bunlar. Biz yatırımlarımızı yaptıkça, altyapımızı bu cins taşımalara uygun hale getirdikçe, demir yolu kültürünü bütün dünyaya yansıtmanın kıymetli gelişmeleri olacaktır. Hem yük hem yolcu tarafında konforu ve güvenliği artıracak bilhassa turizme çok tesir sağlayacak yatırım fikirlerimiz var.”

Milli elektrikli trenin tanıtımı için geri sayım

Karaismailoğlu, demir yollarında kullanılan araç ve ekipmanların da kıymetine dikkati çekerek, artık Türkiye’nin bu alanda kendine kâfi hale geldiğini ve son devirde hayata geçirdikleri çeşitli projelerde yerli ve ulusal üretimlere yer verdiklerini ve vereceklerini bildirdi.

Bunun yanı sıra 160 kilometre sürate sahip ulusal elektrikli trenin gelecek günlerde tanıtımının yapılacağını aktaran Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“Peşinden 225 kilometre hıza ulaşabilecek trenimizi de yerli ve milli olarak geliştirmek için çalışmalarımız devam ediyor. Büyüyen, gelişen sektörde demir yolu araç ve ekipmanları çok önemli. Bu yüzden ülkemiz hem bunu üretmek hem de bu ürettirdiği araçları yurt dışına ihraç etmek noktasında önemli aşamaları geride bıraktı.”

Karaismailoğlu, müsabakaya katılan fotoğrafçılara da demir yolu kültürünün fotoğraflarını yansıttıkları için teşekkür etti.

Yarışmaya 452 fotoğraf sanatkarı, 1445 yapıtıyla katıldı

TCDD Nakliyat AŞ Genel Müdürü Ufuk Yalçın da 166 yıllık tarihinde ay yıldız armalı lokomotiflerin, yalnızca yolcu ve yükleri bir yerden bir yere ulaştırmakla kalmadığını, Türkiye’nin en ücra köşelerine kadar bereketin, eğitimin, sağlığın yanında medeniyeti ve sanatı da ulaştırdığını söyledi.

Bugün de bu anlayışla hayata geçirdikleri yeni bir fotoğraf yarışmasının finaline ulaşmanın gururunu yaşadıklarını belirten Yalçın, daha önce iki kez gerçekleştirdikleri ve Doğu Ekspresi temalı “Tam O An” yarışmalarının kapsamını genişleterek Türkiye’nin dört bir tarafında çekilmiş fotoğrafları da dahil ederek “Ulaşınca Başlar Fotoğraf Yarışması”nı düzenlediklerini bildirdi.

Yalçın, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının himayesinde Türkiye Fotoğraf Sanatı Federasyonu iş birliğiyle gerçekleştirdikleri yarışa 452 fotoğraf sanatkarının, 1445 yapıtıyla katıldığı bilgisini verdi.

Doğu Ekspresi’nden İzmir Mavi Treni’ne, yüksek süratli trenlerden Marmaray’a kadar birçok trende “an”ı yakalayan fotoğrafların, Bakanlık ve Genel Müdürlük temsilcileri, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye Fotoğraf Sanatı Federasyonu üyesi fotoğraf sanatkarlarının yer aldığı heyet tarafından değerlendirildiğini belirten Yalçın, verdiği dayanaklardan ötürü başta Bakan Karaismailoğlu olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür etti.

Açılış konuşmalarının akabinde Karaismailoğlu, müsabakada dereceye girenlere mükafatlarını takdim etti.

Yarışmada birinci olarak altın madalya ve 10 bin liralık ikram çeki kazanan isim Gülay Kocamış oldu. Gümüş madalya ise 7 bin 500 liralık ikram çeki ile Gamze Bozkaya’ya verildi.

Gülay Kocamış’ın çektiği fotoğraf, çerçeveletilmiş olarak Bakan Karaismailoğlu’na takdim edildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu